Om Reebok

Reebok & fitness hænger uløseligt sammen

Fællesskabets energi
Der er meget energi i menneskene omkring os. De motiverer og inspirerer os. Jo mere vi trækker ud af dem, jo større belønning får vi. Og jo mere energi får vi til at påvirke dem, der er omkring os. For at se fællesskabets styrke, skal man ikke længere ud end til Reeboks Canton, MA hovedkvarter og andre kontorer rundt om i verden.

Fitness forandrer og samler mennesker
Reebok har altid troet på styrken ved fitness. Men i dag er den endnu større, fordi fitnessverdenen hele tiden ændrer sig markant. Fitness bevæger sig fra at være en aktivitet, der stort set udføres alene, til en gruppeaktivitet. Og det er langt større end den faktiske aktivitet - det er en livsstil. Den måde som folk opfatter fitness på, hvordan de definerer sig selv ved deres fitnesslivsstil, og hvordan de oplever, at fitness er meget anderledes i dag end tidligere. For mange er fitness ikke, hvad de gør; Fitness er, hvem de er.
I dag er dem, der lever efter denne sunde livsstil, knyttet sammen af kollektive erfaringer og det er det, der motiverer dem, driver dem og tilfredsstiller dem. I sidste ende skaber det et stærkere fællesskab, eller som i Reeboks tilfælde et stærkere, mere forbundet fællesskab.

Reeboks nye fitnesskultur
I 2010 kom Reebok ind på en ny sti. Reebok ville sætte kursen for at blive det ubestridte fitnessbrand. For Reebok handlede dette skift i virkeligheden om at generobre den position, som brandet havde haft tidligere. Reebok satsede på sin oprindelse til at definere sin fremtid.

Men inden hele verden skulle have budskabet, valgte Reebok først at kigge på sig selv og begyndte med sine egne medarbejdere. Reebok var klar over, at hvis det skulle blive en succes, skulle de først gøres til fans, som i sidste ende skulle være med til at sprede dette kraftfulde budskab.

Det hele begyndte i 2010, hvor Reebok lancerede ideen om en medarbejderværdi, som skulle bringe folk sammen og hylde kærligheden til fitness og sikre, at Reebok var et brand, der fuldt ud levede op til sin strategi. I de efterfølgende år er der sket en bemærkelsesværdig kulturel ændring af Reeboks Canton-afdeling og andre Reebok kontorer.

Resultaterne taler for sig selv
I dag er der ca. 700 medarbejder i hovedkvarteret i Canton. De dyrker regelmæssig motion - funktionel træning, yoga, dans eller andre fitnessaktiviteter. Reebok-medarbejderne har taget virksomhedens fitnesskultur til sig og vigtigst af alt, gør de det sammen, hvilket har givet høj moral, nedbrudt kommunikationsbarrierer og styrket relationerne – medarbejderne møder andre medarbejdere, og de interager med kollegaer på tværs i virksomheden på måder, de ikke gjorde før. Ledelsesgruppen motionerer og arbejder sammen med mellemledere og skaber relationer gennem en fælles oplevelse: fitness.

Sund kost
Sund kost er i høj kurs. Virksomhedens kantine er blevet ændret for at give Reebok-medarbejderne et sundere valg af mad, og man har fjernet mange usunde fødevarer. De ansatte tilbydes regelmæssig ernæringsseminarer. Reebok har også indført regelmæssige helbredsundersøgelser for at holde medarbejderne på rette spor i målet på at nå deres fitnessmål og for at måle deres samlede fremskridt.

Denne ændring af arbejdsmiljøet i Canton har givet opmærksomhed fra lokale, nationale og globale medier - samt fra andre store globale brands, som har besøgt Reebok for at få kendskab til programmet. Grundlæggende har initiativet ændret medarbejdernes kultur og ånd til det bedre på mange og markante måder. Man kan ikke undgå at føle energiniveauet i Reeboks hovedkvarter. Det smitter og er ægte, og det er et bevis på fællesskabets magt og kollektive energi.