Sarah Lindasdatter

For Sarah er det at dyrke sport hendes frirum.  Og hun elsker det! Hun har kvalificeret sig til EM i vægtløftning i april 2014 i Tel Aviv og træner hårdt frem mod konkurrencen. Hun stiller op i -63 kg klassen! Mød Sarah her!

Om mig

  • Navn: Sarah Lindasdatter Troelsen Krarup
  • Jeg træner: CrossFit, styrkeløft, olympisk vægtløfting
  • Alder: 35 år
  • Vægt: 63/64 kg
  • Profession: Jurist hos Maersk og endvidere uddannet sprogofficer i arabisk
  • Privat: Bor i Gentofte, gift med Frederik og sammen har vi Carl på 3 år

sarah om mig


Ved siden af min karriere som jurist og min familie elsker jeg at dyrke sport. Det er mit frirum. Jeg er indehaver af tre danske rekorder i styrkeløft, har deltaget i VM for hold i CrossFit i 2009 og 2011, og i 2013 var jeg den tredjebedste kvindelige vægtløfter i Danmark. Min største bedrift lige p.t. er, at jeg har kvalificeret mig til EM i vægtløftning i Tel Aviv i Israel i april 2014. Det træner jeg hårdt frem mod. Jeg skal konkurrere i -63 kg klassen.

Mine målsætninger:

  • Vægtløftning: Målet er at trække på 75+ kg i træk og støde 95+ kg
  • Styrkeløft: At sætte flere danske rekorder
  • CrossFit: Kvalifikation til EM individuelt inden for et par år
  • Fremadrettet: Jeg er blevet master i vægtløftning i år og bliver det i CrossFit, når jeg fylder 40. Det er min plan at træne hele livet, så jeg er langsomt gået i gang med at jagte nogle masterverdensrekorder for kvinder over 35 år i vægtløftning og træner langsomt frem mod kvalifikation til VM for masters i CrossFit.

sarah om mig 2

Blogs

Følg min daglige træning her: www.sarahsdailytraining.com

Følg min og Dittes blog om CrossFit, kost, træning, skader mv. her: www.fitasf.com

Min træningsvolumen

Jeg træner seks til syv dage om ugen i gennemsnit. Hver session varer ca 2 timer. En enkelt dag om ugen prøver jeg at have to træningssessioner, således at mine sessioner ikke bliver alt for lange.


Sådan er min træning sat sammen

Jeg har trænere, der laver programmer til mig i både olympisk vægtløftning, styrkeløft og CrossFit. Mandag, onsdag, fredag og lørdag består min primære træning af cirka to timers olympisk vægtløftning. Herefter laver jeg nogle assisterende kropsvægtsøvelser, løber lidt og laver nogle CrossFit-relaterede øvelser og som oftest en workout. Tirsdag og torsdag bruger jeg på styrke, altså flere squats, dødløft og noget bænkpres og skulderpres – og igen CrossFit-relaterede øvelser eller en workout. Søndag er min catch-up dag, hvor jeg som oftest samler op på de øvelser, workouts med videre., som jeg ikke har nået i løbet af ugen.


Min træningshistorik

Jeg har trænet hele mit liv. Jeg startede med at danse klassisk ballet, da jeg var fire år. Det dyrkede jeg sammen med grand prix gymnastik i 16-17 år, hvorefter jeg holdt nogle års pause fra konkurrencesport og dyrkede capoeira og alt muligt andet sjovt. Efter mine jurastudier begyndte jeg som sprogofficer i arabisk i militæret, hvor jeg for første gang blev introduceret for en vægtstang. Derefter gik det hurtigt, og jeg begyndte herefter til CrossFit, så olympisk vægtløftning og dernæst styrkeløft – alle styrkesportsgrene på en eller anden måde. CrossFit har jeg trænet siden 2008, dog afbrudt af en graviditet og en genoptræning. Olympisk vægtløftning har jeg dyrket i to og et halvt år, mens jeg har dyrket styrkeløft i et halvt års tid. Inden for alle tre sportsgrene har jeg haft hurtige fremskridt og har allerede vundet en del medaljer og podiepladser.

Det betyder træningen for mig

Det er mit frirum, og det har det altid været. Træning må aldrig blive en sur pligt. Jeg har ikke så meget tid at gøre godt med, så jeg tænker ikke så meget over, hvorvidt jeg har lyst til at træne. Jeg tager bare derhen – og bagefter fortryder man jo aldrig sin træning. Jeg gør ihvertfald ikke.
Træningen i min hverdag
Den fylder alt og intet. Jeg elsker at tale om og tænke på træning. Nogle af mine bedste venner kommer også fra træningsverdenen. Jeg har dog lagt min træning så meget i faste rammer, at jeg kan slappe af og være til stede, når jeg er hjemme, og koncentrere mig fuldt ud når jeg er på arbejde.


Min hverdag

Jeg bor i Gentofte, har mand og en søn på tre år. Jeg arbejder som jurist i Maersk i København, så på mange måder lever jeg et helt almindeligt familieliv, men med et lille twist. Efter arbejde suser jeg mandag, onsdag og fredag til træning i min vægtløftningsklub, IK99, som ligger på Østerbro i København, og derefter drøner jeg hjem for at nå aftensmaden med min familie. De andre hverdage og i weekenderne træner jeg i ydertimerne, hvilket vil sige tidlig morgen eller meget sen aften, for at få en normal hverdag til at hænge sammen.


Min motivation

Jeg har et vildt drive, og så er jeg ret perfektionistisk. At træne frem mod specifikke stævner og mål hjælper mig med at bevare motivationen, og til at periodisere træningen. Det gør, at jeg ikke brænder ud. Hverken fysisk eller mentalt. Derfor er jeg vild med CrossFit, styrkeløft og vægtløftning
Jeg kan godt lide de personlige udfordringer og hele tiden at arbejde med mig selv og se de forbedringer, som jeg laver. Det er i sidste ende op til mig at præstere resultaterne. Det synes jeg er meget charmerende.


Stats til dato

  • Træk: 73 kg (i konkurrence)
  • Stød: 91 kg (i konkurrence)
  • Back squat 120 kg
  • Dødløft: 135 kg
  • Bænk: 80 kg
  • Skulderpres: 51 kg
  • Overhead squat: 92,5 kg
  • Front squat: 105 kg (2 reps)