3955 1997 |  info@medicsport.dk

"Tilbage i december modtog jeg besked fra Scleroseforeningen om, at de havde modtaget min ansøgning og gerne ville tilbyde mig på en plads på Cykelnerven 2016, Team Nordsjælland. Beslutningen var taget og den 15. juni 2016 drager jeg, sammen med resten af Cykelnerven, afsted mod Mont Blanc for over 3 dage at forcere nogle af de bjerge, som Tour de France-rytterne ligeledes skal over i 2016-Touren" 

 

De fleste kender nok den klassiske planke, som er en super effektiv træningsøvelse! Men hvis du synes, den er ved at være for let, eller du bare savner lidt inspiration, får du her fire ideer til at variere øvelsen. Alle ideerne kan laves i eget tempo og tidsinterval, så der er ingen undskyldning; alle kan være med! 

  

Det er ikke kun, når man ønsker et vægttab, at det er nødvendigt at lave en god kostplan, hvor kalorieindtaget ligger på et passende niveau og med en rigtig fordeling af kulhydrater, fedt og protein. Ønsker man at opbygge muskelmasse, er det ligeledes meget vigtigt, at man spiser rigtigt! Du kan her finde eksempler på, hvordan det kan gøres.

Det er januar, hvilket betyder, at mange danskere har en intention om at leve sundere – og evt. tabe sig lidt. Hvis man ønsker et vægttab, er en huskeregel, at man skal være i et kalorieunderskud på ca. 300-500 kcal. pr. dag i forhold til ens daglige energibehov. Energibehovet varierer fra person til person og afhænger af faktorer som fysisk aktivitetsniveau, job, køn, alder mm. Du får her eksempler på et anbefalet dagligt energiindtag for hhv. en kvinde og mand, der træner et par gange om ugen i et fitnesscenter og gerne vil tabe sig.

Rigtig mange har jobs, hvor størstedelen af dagen bliver tilbragt siddende ved computeren. Heldigvis er der rigtig mange kontorer, der er indrettet med hæve-/sænkeborde, og hvis du har sådan et, så sørg for at komme op at stå engang imellem. Når du står op og arbejder, forbrænder du nemlig meget mere, end når du sidder ned. 
Faktisk kan du, hvis du står op ca. 3 timer om dagen, tabe dig ca. 0,5 kg. pr. uge. 

 

Er kosten eller træningen vigtigst? Hvordan taber jeg mig? Hvor mange gentagelser skal jeg lave? Der er rigtig mange spørgsmål forbundet med træning – og sundhed i det hele taget – og mindst lige så mange svar! Få her svar på 10 spørgsmål, som ofte stilles.  

 

Træner du hårdt og ofte uden rigtigt at opleve resultater? Du får her 7 effektive tips til din træning, som helt sikkert vil sætte skub i din muskelvækst. 

 

 

Cybex har valgt at dedikere oktober måned til Arc Traineren – og det vil vi gerne støtte op om! Der er nemlig rigtig god grund til at sætte fokus på den, da der ikke er tale om hvilken som helst træningsmaskine... 

 

Fredag d. 4. september slog MedicSport dørene op til et inspirations-seminar, hvor vi havde inviteret i alt otte interessante oplægsholdere forbi. Emnerne spændte bredt fra træning, fastholdelse af kunder, sociale medier til ernæring, og de mange fremmødte kunne modtage en masse inputs. 

Vi havde en rigtig god og spændende dag - til trods for, at den startede med et ordentligt skybrud i København, og nogle derfor kom og var ret våde ;-)

 

Læs mere om vores spændende seminar her.

 

Funktionel træning er steget i popularitet i de seneste år, men for mange personer kan det være svært at afgøre, om det er foreneligt med de overordnede sundheds- og fitness-mål. For nylig talte vi med Paul Juris, Ed.D., den administrerende direktør hos Cybex Research Institute, om fordelene og ulemperne ved funktionel træning.

fordele-regelmaessig-aktivitet

Derfor blir' du øm efter træning?

Endelig har man fået slæbt sig selv ud på en løbetur, og dagen efter gør det ondt i hver en fiber af kroppen. Men hvorfor kan det egentlig gøre ondt, efter du har bevæget dig?

loeb

Æggewraps - et godt alternativ til mexicanerpandekager

Savner du et godt alternativ til mexicaner-pandekagen, der er lavet af hvedemel, majs-affald og rigelige mængder salt? Den er rigtig lækker til morgenmad eller frokost - og mætter i lang tid. Æg er en af de bedste kilder til protein, og den er derfor også god sammen med træning.

aeggewrap 1 

Tillykke til Sarah Lindasdatter!

Så blev det blev til en superflot sølvmedalje til Sarah Lindasdatter til VM Masters i Vægtløftning i -63 kg klassen!

 sarah em soelv

Et kæmpe stort tillykke lyder her fra os, Sarah! Vi er pærestolte af dig, og det er en fornøjelse at følge dig i alt hvad du gør!


Følg Sarahs daglige træning, og bliv inspireret på:
http://sarahsdailytraining.com

 

Så er jeg tilbage fra sommerferie! 


Jeg har brugt sommeren til at komme tilbage til mine gamle stats fra før jeg var syg – og faktisk er jeg nået en del over.

sarah morgentraining

Sarah Lindasdatter er udtaget til landsholdet i vægtløftning.

Min forårssæson har været stresset. Først var jeg meget syg og skulle herefter genvinde fysisk og mental styrke til forårets store stævner, som bl.a. stod på EM i hhv. CrossFit og i vægtløftning.

 sarah2

motion arbejdspladsen

Der er virkelig god grund til at motionere i arbejdstiden, fordi det øger produktiviteten og samtidig styrker sammenholdet.

tv2 2

(Klip fra udsendelse 27/3 2014 hvor der henvises til løbsdatoen 29/3 2014)

Optakt til EM

Min optakt til EM har ikke helt været som ønsket. Sidst i januar blev jeg meget syg og måtte indlægges med hævelser på hele kroppen og på luftvejene. I skrivende stund er det nu ultimo marts, og diverse speciallæger har stadig ikke fundet ud af, hvad jeg mon fejler. 

For Sarah er det at dyrke sport hendes frirum.  Og hun elsker det! Hun har kvalificeret sig til EM i vægtløftning i april 2014 i Tel Aviv og træner hårdt frem mod konkurrencen. Hun stiller op i -63 kg klassen! Mød Sarah her!

HIIT er Høj Intensiv Interval Træning. Fyr op for din forbrænding – giv den max gas, når du træner. Træn mindre og forbrænd mere! Det lyder næsten for godt til at være sandt, men det er det ikke.

Reebok & fitness hænger uløseligt sammen

Fællesskabets energi
Der er meget energi i menneskene omkring os. De motiverer og inspirerer os. Jo mere vi trækker ud af dem, jo større belønning får vi. Og jo mere energi får vi til at påvirke dem, der er omkring os. For at se fællesskabets styrke, skal man ikke længere ud end til Reeboks Canton, MA hovedkvarter og andre kontorer rundt om i verden.

Definition! 

På det seneste har fitness-branchen været besat af coren (kropskernen). Næsten hvert eneste fitness-udstyr eller træningsplan lover at give sixpack-mavemuskler (‘six pack’ abs). Desuden er mange i branchen begyndt at fremhæve, hvordan en stærk kerne er afgørende for at øge ens evner til at udføre dagligdags aktiviteter, forbedre atletiske præstationer og endog forebygge skader.

Det at tabe sig er af de mest populære beslutninger, som folk tager hvert år, men for mange er visionerne om en slankere fysik forudbestemt til at forblive et ønske snarere end en realitet.

For dem, der er gået i gang med en kost-og motionsplan i begyndelsen af strandsæsonen, og for hvem det er mislykkedes, er spørgsmålet - hvad gik galt? Ifølge en ekspert kan det koges ned til ineffektive slankekure og en generel upræcis indstilling til, hvad der skal til for at få de ekstra kilo væk.

- hvis du vil holde fedtet væk for evigt

Hvis du er en af de dem, der har tabt dig og efterfølgende taget det hele på igen så mange gange, at det kræver en matematikprofessor for at regne det ud, så kommer her nogle tips, som med garanti kan hjælpe dig. 



Ferie er fantastisk

Men det er også en væsentlig udfordring, når det gælder om at holde på den flotte og veltrænede figur, du har oparbejdet. For ferie betyder også grillfester, charterferie og uregelmæssig træning. Så hvordan nyder du ferien uden at smide de sunde vaner over bord?

Du kan øge fedttabet, ved at træne tidligt og på tom mave!

Folk kan forbrænde op til 20% mere kropsfedt ved at træne om morgenen på tom mave, viser ny forskning fra Northumbria University i Storbritannien.

I en undersøgelse, offentliggjort online på British Journal of Nutrition, har akademikere forsøgt at finde ud af, om de fordele, man kender ved at træne efter en nats faste, blev undermineret af en øget appetit, og at man dermed spiser mere mad senere på dagen.

Er det skadeligt for kvinder at løbe?

Bør kvinder løbe? Det er et spørgsmål, der for nylig blev stillet i et populært forum for sportstræning på internettet. Med reference til en artikel publiceret i tidsskriftet ”Sports Medicine” og en vag henvisning til kvinders strukturelle anatomi spurgte kommentatoren, om kvinder bør løbe. Så, bør de?

En lille sag om juice

Har du nogensinde prøvet at juice selv? - du har sikkert hørt at det er både sundt, smart og hamrende "in" - så hvorfor ikke prøve?

Drop proteinpulveret - gå selv i køkkenet

Det kan være en svær kombination at passe sin træning, spise sundt og samtidig undgå dårlige, forarbejdede og kunstige råvarer. Især når det kommer til proteinindtaget, er mange hoppet på bølgen med proteinpulver, som i virkeligheden er ribbet for vitaminer og mineraler.

proteinkugler 1

De fem største sundhedsfejl

De fleste synes ikke, det er nemt at være bevidst forbruger og leve sundt. Den ene dag må man spise det ene i stor stil, og den næste dag er det dødsensfarligt. Det behøver nu ikke at være så svært. Her er de 5 største sundheds “dont´s”:

Bliv hurtigere på 5 km distancen med intervaltræning

Der er tre knapper du kan skrue på for at forbedre dit løb: Distancen, intensiteten og tiden. Er du begyndt af kede dig på din favoritdistance, og har du lyst til at forbedre din tid frem for antallet af kilometer, så læs videre her.  

Otte måder at forbrænde 100 kalorier på

Uanset hvordan du spiser, så er det et uomtvisteligt faktum, at vægttab kræver, at du forbrænder flere kalorier, end du indtager. Træner du allerede regelmæssigt, er det faktisk de små ting, der gør en stor forskel. Her er 8 måder at få lidt mere fysisk aktivitet ind i hverdagen.

Det kan måske se lidt farligt ud, når smoothien er blevet grøn - men frygt ikke: den smager dejligt og er fyldt med proteiner, vitaminer og mineraler!

Smoothien er perfekt som en after-workoutdrink eller bare sidst på eftermiddagen, hvor energien er ved at slippe op.

Vi har i mange år hørt, at mindst otte glas vand om dagen er nødvendigt, for at vi kan holde os sunde ...

Drik minimumsmængden og få klarere hud, bedre søvn og et hurtigere stofskifte. Vi er blevet advaret om faren for dehydrering, hvis vi ikke drikker mindst otte glas. Men tendensen er vendt fra flydende næring til at kigge på den daglige kost, herunder hvad vi spiser, og hvad vi drikker.

Styrke som et mål for træningsintensitet? 

Styrke er et almindeligt anvendt mål for intensiteten af en træning. For helt at forstå styrke er vi nødt til at forstå 'arbejde'. Hver gang du bruger krafter (til enten et skub eller et træk) over en afstand, har du udført et 'arbejde'. Den mængde arbejde, du udfører i løbet af et givent tidsrum, er din styrke. For eksempel på Arc Traineren anvender du en kraft på fodpladen, og den bevæger sig over en bestemt afstand i et tidsrum.